Nejmodernější hala: DD arenu bych rád otevřel s Pastrňákem, usmívá se Dědek

Foto: Facebook HC Dynamo Pardubice

V pondělí večer byl majitel pardubického Dynama v uvolněné náladě. Ještě předtím, než Východočeši deklasovali Olomouc 8:2, totiž politici schválili jeho obří projekt za osm miliard korun. V multifunkční hale chce Petr Dědek pořádat přes 100 akcí za rok. A dovézt třeba i NHL.

U kabiny hokejistů je vidět často, teď byla situace jiná, protože český miliardář sledoval i tiskovou konferenci trenérů.

Těšil se na vlastní rozhovor. Aby ne, v Pardubicích na něj čeká velký byznys. „Nová aréna bude stát za to a pyšní na ni budou úplně všichni. Je to nadnárodní projekt,“ říká Petr Dědek.

Co kdyby se změna územního plánu v pondělí neschválila?
Kdyby to nevyšlo, tak bychom měli smůlu. Bylo by to velké zklamání – abyste se někam mohli posouvat, tak vždy potřebujete motivaci. Pro nás teď začíná další pětiletka, požene to dopředu všechny. Hockeytown si něco takového zaslouží a směřujeme k tomu, že v srpnu 2027 otevíráme novou halu.

Návrh Multifunkční haly Pardubice.

Návrh Multifunkční haly Pardubice. | Foto: X @HCPCE

Jak náročné bylo stihnout všechno papírování do 18. prosince? Termín byl hraniční, vypadalo to, že nemáte šanci.
Říkal jsem hned na začátku, že všechno zvládneme. Připravili jsme podklady, splnili úkoly. Musím říct, že úředníci odvedli dobrou práci a součinnost, poděkoval jsem jim. Ukázali jsme možná vůbec nejrychlejší změnu územního plánu v tak velkém městě. Může to být i pro ostatní motivací a ukázkou, co se dá stihnout. Teď máme zelenou.

Co bude následovat?
Poběží územní plánovací dokumentace. Počítáme s dvouletou výstavbou, takže dva roky se teď bude papírovat.

„Libor Hájek jako vánoční dárek stačí.“

Dá se nová hala využít i při vyjednávání s hráči?
Dynamo má dneska v Evropě zvuk, což bude motivace pro každého hráče. Ti, kteří k nám přicházejí, chtějí vítězit a hrát hokej před mnoha fanoušky.

Je možné, že stihnete nějakou posilu ještě do lednové uzávěrky přestupů?
(zasměje se) Na trhu se pořád rozhlížíme, ale teď jsme podepsali obránce Libora Hájka, a to jako vánoční dárek stačí. Tohle je přesně ten okamžik, kdy si hráč vybral tým, který vyhrává a má cíle. Libor má navíc sám motivaci probojovat se například na mistrovství světa, takové hráče my chceme.

V čem bude DD arena speciální?
V roce 2027 by měla patřit k nejmodernějším v rámci technologií i ekologie. Budeme sledovat, co se ve světě děje a budeme se snažit ji doplnit o to nejlepší, co se zrovna naskytne.

Chcete do ní dostat třeba NHL?
Asi by tomu slušelo, kdyby ji přijel otevřít David Pastrňák s Bostonem (směje se). Možností jsou i různé přípravné zápasy, bylo by to pěkné a určitě je to jedna z možností. Nejdřív v nové hale asi zazpíváme při otevření, ale zahrát si pak v září proti týmu z NHL, to není špatný nápad. Určitě bychom se neztratili.

„Asi by tomu slušelo, kdyby ji přijel otevřít David Pastrňák s Bostonem.“

Pořád se spekuluje o tom, jakou bude mít hala kapacitu. Váš pohled?
Zatím říkáme patnáct tisíc plus. Záleží, jak široké zvolíme sedačky, to může při našich plánech být klidně dva až tři tisíce míst rozdíl. Sektory zatím nejsou definovány, jak to vyjde, se teprve uvidí. Určitě to bude kapacita, kterou Dynamo využije. Na některé zápasy bychom bez problému prodali 15 tisíc lístků už teď. Chceme oslovit i nové mladé fanoušky, chodí na nás celé rodiny, takže na tom pracujeme. Hokej má být zábava, to je naším cílem.

„Zatím říkáme patnáct tisíc plus. Záleží, jak široké zvolíme sedačky.“

Kde jste se nejvíc inspirovali?
U New York Islanders, ta hala se mi hodně líbí. Tam si třeba zaplatíte pohodlnou sedačku v klubovém sektoru, dostanete drink a máte svoje místo klidně až u střídaček. Takových sektorů v Evropě moc není, umím si u nás představit klidně 1 500 takových míst. Ale nejde jen o to, chci, aby hráči měli nejlepší servis, věřím, že to bude hala srovnatelná s NHL.

Celý komplex má stát osm miliard…
Musíme holt vydělávat a chodit do práce. Myslel jsem, že už budu mít klid, ale budu teda ještě chvíli pracovat (směje se).

Kolik můžou stát permanentky do takové arény?
To se teď samozřejmě nedá říct. Byla tady třicetiprocentní inflace, masakr. Covid převrátil ceny všeho po celém světě. Doufám, že se to stabilizuje. Vždycky se ale budeme snažit být srovnatelní s trhem. Chceme, aby chodili lidi a mohli si koupit ten párek a pivo nebo dres. Chceme zábavu. Uvidíme, kde se bude v roce 2027 nacházet životní úroveň, ale určitě nebudeme nijak vybočovat.

Chcete novou halu stihnout dříve než Brno?
Budeme ji mít trochu jinou. Brno už ji má naplánovanou, staví ji město, takže moc nemůže vybočit z toho, co se před pár lety nakreslilo. My dokážeme reagovat na aktuální trendy. V některých věcech budeme určitě lepší.

„Vstupenky budou srovnatelné s trhem. Chceme, aby lidi chodili fandit.“

Konkurence tím vznikne i O₂ areně. Dá se říct, že rivalita se Spartou nabere ještě větších obrátek?
Takové zápasy nás všechny baví, posouvá to hokej, posouvá to extraligu. V některých rozhovorech jsem zmiňoval, že značka Sparty, Komety a Pardubic má fanoušky a dělá i dobrý marketing. Ke sportu to patří, jako vzor jde brát fotbalovou Spartu se Slavií. Potom to vypadá jako v Anglii, kde jsou skvěle vyhecovaná derby favoritů.

A jaký je váš názor na využití stávající pardubické arény?
To je věc města. Má za sebou šedesátiletou historii a poslední rekonstrukci někdy před dvaceti lety. Nám slouží dobře, ale už má své neduhy a dlouho by nevydržela. Město by muselo investovat stovky milionů do rekonstrukce a to se mu nechce. Klubu už by to nevyhovovalo. Pokud máme posunout Dynamo, tak nová hala pro nás byla jediná cesta.

Návrh Multifunkční haly Pardubice.

Návrh Multifunkční haly Pardubice. | Foto: X @HCPCE

„Užijte si hokejové MS s Tipsportem! Stačí jen začít, získat 500 Kč zdarma a hrát soutěže o ceny za 33 milionů!“

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz